W dzisiejszych czasach trudno jest nie dać się przytłoczyć od czasu do czasu. Łącząc pracę, rodzinę i inne zobowiązania, można być zbyt zestresowanym i zajętym. Trzeba jednak wygospodarować czas na odpoczynek, w przeciwnym razie ucierpi na tym nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. Dowiedz się, jakie są największe przyczyny stresu w Twoim życiu. Czy jest to praca, dojazdy do pracy, praca w szkole? Jeśli jesteś w stanie określić, co to jest, sprawdź, czy możesz wyeliminować to ze swojego życia lub przynajmniej ograniczyć. Jeśli nie potrafisz określić głównych przyczyn swojego stresu, spróbuj prowadzić dziennik stresu. Notuj, kiedy jesteś najbardziej niespokojny, i sprawdź, czy potrafisz określić wzór, a następnie znajdź sposób na usunięcie lub ograniczenie czynników wywołujących stres. Nauczenie się, jak radzić sobie ze stresem, wymaga praktyki, ale można – i trzeba – to robić. Oto kilka sposobów, które to ułatwią.

Skuteczne metody na stres

Znajdź czas dla siebie. Dbanie o siebie niech stanie się codzienną rutyną. Nie jest to egoistyczne ani samolubne – a może wymagać powiedzenia „nie” prośbom lub nadania sobie priorytetów obok obowiązków. Zacznij od drobnych zmian w swojej rutynie, aby pomóc sobie w budowaniu odporności na stresujące okoliczności. Znajdź czas na ćwiczenia fizyczne, zdrową żywność, relaksujące zajęcia i sen. W rzeczywistości włączenie ćwiczeń fizycznych, które dla niektórych mogą obejmować jogę lub medytację, może być bardzo ważne, gdy czujemy się zestresowani. Warto też poświęcić czas na zauważenie „dobrych minut” w każdym dniu lub na zrobienie czegoś, co sprawia nam przyjemność, np. przeczytanie książki lub posłuchanie muzyki, co może być sposobem na przeniesienie uwagi i skupienie się na tym, co pozytywne, a nie na tym, co negatywne.

Pozostań w kontakcie i nawiąż nowe znajomości. Pozostań w kontakcie z rodziną, przyjaciółmi i innymi grupami w swoim życiu – technologia sprawia, że jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek. Obecność osoby, z którą można porozmawiać, może być uspokajająca. Korzystanie z funkcji wideo może dla niektórych osób wzmocnić połączenie w komunikacji telekomunikacyjnej lub internetowej. Ćwicz głębokie oddychanie. Głębokie oddychanie to świetny sposób na zmniejszenie aktywacji współczulnego układu nerwowego, który kontroluje reakcję organizmu na postrzegane zagrożenie. Głębokie wdechy wykonywane przez pięć sekund, wstrzymywane przez dwie sekundy i wypuszczane przez pięć sekund, mogą pomóc w aktywacji przywspółczulnego układu nerwowego, co pomaga zmniejszyć ogólny stres i niepokój, którego możesz doświadczać.